| Sztych w holenderskim rękopisie, sygnowany literami L.D.H.(1574) |
| |
| Richard Tongue (1837) |
|
|
| Stonehenge obraz autorstwa John'a Constable Constable John (1776-1837), malarz angielski, wybitny pejzażysta pracujący w plenerze, wzorujący się początkowo na klasycystycznym pejzażu C. Lorraina, N. Poussina i R. Wilsona. Od 1802 wykonywał liczne rysunki, szkice i studia olejne o swobodnej impastowej fakturze, zajmował się współzależnością światła i koloru, zmiennością oświetlenia i atmosfery (doskonale utrwalał przelotną chwilę - drganie powietrza, wiatr, pianę na falach). Motywy swoich obrazów powtarzał często w różnych ujęciach i oświetleniu. Brunatny ton pejzaży akademickich zastąpił czystą zielenią, w zakresie zależności światła i koloru wyprzedził obserwacje impresjonistów. Wywarł znaczny wpływ na barbizończyków. Słynnymi pracami są: Młyn w Dedham (1820), Wóz na siano (1821), Katedra w Salisbury (1822-1823), Koń w skoku (1825), Plaża w Brighton z żaglowcami (1824). (Fogra) |
|
|
| A to dzieło Edgara Barclay'a Stonehenge with Shepherd of Salisbury Plain |
|
|
| Mervyn Girst Christmashenge Pastisz ilustracji ze średniowiecznego manuskryptu przedstawiającej Merlina budującego Stonehenge. |
do góry |
|
| Reprodukcja oryginału. |
|
|
| Włoska rycina z 1820 roku przedstawiająca święto Druidów w Stonehenge. |
|
|
| William James Muller (1812-1845) Stonehenge Akwarela, 346 x 553 mm. Obecnie w londyńskiej galerii Tate |
| |
| William Turner Stonehenge ok. 1825-1828. Akwarela na papierze. Obecnie w prywatnej kolekcji. Stonehenge at Daybreak ok. 1820 (19.3 x 26.8 cm) Brush and brown wash over graphite pencil on paper ??? William Turner, właściwie Joseph Mallord William Turner (1775-1851), angielski malarz i grafik, jeden z czołowych pejzażystów XIX w. Łączył tradycje dynamizmu P.P. Rubensa i świetlistość C. Lorraina z romantycznym zafascynowaniem potęgą żywiołów i sił natury. Oprócz pejzaży fantastycznych i realnych - wykonywanych początkowo akwarelami, później również w technice olejnej - artysta malował sceny historyczne, ukazywał też często wydarzenia współczesne. Głównymi elementami kompozycyjnymi były: światło, kolor i powietrze. Turner wywarł olbrzymi wpływ na impresjonistów. Niektóre prace: Rybacy na morzu (1796), Ulisses wyszydzający Polifema (1829), Pożar gmachu Parlamentu w 1834 (1835), Walczący Témeraire (1839), Wschód słońca z morskim potworem (1840), Deszcz, para i szybkość (1844). (Fogra)
|
| |
| Henry Gyles (1640-1709) - Stonehenge Kreda na papierze. 84 x 217 mm. Galeria TATE w Londynie. |
do góry |
|
| Barraud William (1810-50) The Wiltshire great coursing meeting held at Amesbury, 16th-20th March 1847, with Stonehenge beyond |
| |
| Peter Herring - Stonehenge akwarela. |
| |
| Jane Tomlison Jane was born in 1963 in Stratford on Avon and travelled widely before coming to study and settle in Oxford. She obtained her degree in 1988 in Fine Art and Art History, working mostly in printmaking, bookbinding and paperworks, but never in paint. She began painting in April 1996 and is entirely self-taught. She is fascinated with the natural world and investigates the ways in which people seek to understand natural phenomenon through mythology, religion and science. Consequently, in selecting subject matter, she is drawn to ancient sites and different cultures from around the world.(...) Jane's works hang in private collections throughout the UK, Ireland, Germany, Canada, USA, Australia and New Zealand. (more on www.janetomlinson.com) The hanging stones - handmade collagraph tinted with watercolour (limited edition of four) 400mm x 500mm (£125 Framed, £100 Unframed - 10.10.2006) Bluestones - watercolour 135mm x 240mm (£40 - 10.10.2006) Purple haze - private collection, Cheshire |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz